• вул. Перспективна, 8, Запоріжжя
  • +380 (61) 702-32-97
  • Журнал “На Урок” Чому LEGO у школі – це круто

    Категорії: Бути вчителем
    04 жовтня 2018
    #
    Розбираємо переваги використання конструктора у школі та приклади завдань.

    З 1 вересня українські першокласники будуть навчатися за допомогою наборів LEGO. А все завдяки благодійній ініціативі фонду The LEGO Foundation, який наразі активно займається освітніми проектами.

    Багато хто за старою звичкою сприймає конструктори від  LEGO як цікаву іграшку, якою можна гратися дома, а от до школи – зась. Проте не все так просто. LEGO почали використовувати в освітніх цілях ще в 1960-х роках минулого століття, тож не дивно, що згодом керівництво компанії вирішило створити окремий департамент з розвитку освітньої продукції.

    З того часу популярність наборів в освіті тільки росте. При чому особливо актуальним є їх використання дітьми молодшого шкільного віку, оскільки дозволяє допитливим та активним учням на 100% проявити свої можливості та творчі нахили. Давайте розберемо ключові переваги використання LEGO та приклади завдань, які можна виконувати з допомогою конструктора. Приклади взяті з офіційного посібника МОН «Шість цеглинок».

    1. Розвиток математичних здібностей.

    Прийшовши до першого класу, діти швидко вчаться розуміти, що навчання та гра – різні речі, які між собою ніяк не пов’язані. Тому уроки для них швидко стають дуже нудними, але проблема в тому, що у такому віці діти ще хочуть та мають гратися. Звісно, вчити школяриків арифметиці треба, але можна робити це не нудно, а навпаки, оригінально та весело. З допомогою всього кількох цеглинок можна навчити першокласників рахувати, поділяти ціле на частини і навіть розуміти дроби, послідовно розділяючи конструктор.

    Приклад завдання

    Математичний ланцюжок

    Необхідно об’єднати шість цеглинок у дві групи – холодні і теплі кольори. Цеглинкам теплих кольорів присвоюють знак «+», холодних – знак «-». За кожною цеглинкою закріплюється своя цифра. Наприклад, червона = 1, помаранчева = 2, жовта = 3, зелена = 4, блакитна = 5, синя = 6 (знаки і цифри можуть бути будь-якими). Діти по черзі викладають по одній цеглинці і ведуть лічбу, відповідно до умов. Потрібно використати всі свої цеглинки.

    Запитання до дітей: Навіщо людині вміння додавати і віднімати? Де в житті людині стануть у нагоді математичні вміння? Що було б, якби люди не вміли рахувати?

    2. Розвиток мовлення.

    Мистецтво спілкування діти опановують через висловлювання власних думок та ідей. А LEGO вчить дітей розповідати історії: можна не просто змоделювати героя чи об’єкт, а ще й вигадати історію про нього, а потім презентувати її перед класом. До того ж, конструювання переводить персонаж із меж вигадки у реальність, що дає дитині уявити його як живого. Завдяки цьому, діти відчувають себе справжніми творцями, яким підвладно все. Хіба ж це не чудово?

    Приклад завдання

    Неіснуюча тварина

    1. Діти об’єднуються в пари.
    2. Діти отримують завдання, не розмовляючи створити (збудувати) неіснуючу істоту, використовуючи 2 набори цеглинок та підготувати невелику розповідь про неї.

    Запитання до дітей: Як вдалося створити таку істоту? Що було найважчим? Що ще можна створити в парі?

    3. Розвиток творчих нахилів

    З одних і тих самих детальок можна складати зовсім різні фігурки, результат обмежується лише фантазією, а вона у дітей неабияка! Скажете, з шести цеглинок складно скласти, наприклад, звірятко? Але якщо діти об’єднаються у групу, з цим не виникне жодних проблем! Учні зможуть зконструювати фактично будь що.

    Приклад завдання

    Художники

    1. Діти розкладають цеглинки на аркуші паперу.
    2. Використовуючи олівці, фломастери, фарби діти домальовують до цеглинок різні деталі, перетворюючи їх на частину малюнка.

    Запитання до дітей: На що перетворилась ваша зелена/жовта/червона цеглинка? За допомогою чого ви перетворили вашу цеглинку? Що ви додали до цеглинки, щоб перетворити її? Чи є у нас схожі малюнки? На що ще ви хотіли б перетворити вашу цеглинку?

    4. Розвиток соціально-емоційної сфери

    Як було зазначено вище, для плідної роботи дітям необхідно буде співпрацювати. В свою чергу, щоб співпраця була плідною, необхідно ще й комунікувати один з одним. Діти вчаться спілкуватися, допомогати товаришам, бути взаємоввічливими, терпимими по відношенню до думки інших.

    Приклад завдання

    Домовляємося, міняємо, збираємо

    Діти отримують завдання зібрати цеглинки одного уподобаного кольору при цьому вони мають рухатись по кімнаті, підходити один до одного, домовлятися, обмінюватися цеглинками.

    Запитання до дітей: Скільки вам вдалося зібрати цеглинок? Як вам вдалося зібрати цеглинки свого кольору? Що було найскладнішим/ найцікавішим/ найнесподіванішим?

    5. Інженерне мислення

    Згідно концепції НУШ, величезна увага приділятиметься розвитку саме практичних навичок. А з LEGO вчитель з легкістю зможе продемонструвати учням можливість застосування науково-практичних знань у реальному житті.

    Приклад завдання

    Збудуй не скріплюючи

    Діти отримують завдання збудувати будівлю/тварину/транспорт тощо, не скріплюючи цеглинок.

    Запитання до дітей. Як ви змогли об`єднати цеглинки в одну модель не скріплюючи? Яку ще модель можна створити таким способом?

    І це далеко не всі навчальні переваги, які отримають діти, використовуючи на уроках набори LEGO. І учням, і вчителям сподобається, от побачите!