Сучасна модель діяльності шкільної психологічної служби має такі особливості:
1.Орієнтованість на забезпечення психологізації всього навчально-виховного процесу;
2. Широке залучення до вирішення психолого-педагогічних проблем усіх учасників навчально-виховного процесу;
3. Забезпечення системності в здійсненні психолого-педагогічного супроводження навчально-виховного процесу.
Основною метою діяльності психологічної служби є :
– соціально – психологічне забезпечення процесу реформування освіти на всіх її рівнях;
– здійснення соціально – психологічного супроводу всіх учасників навчального процесу;
– психологічна просвіта всіх учасників навчально – виховного процесу.
Організація діяльності практичного психолога з формування та розвитку особистості школяра
– Виступи на батьківських зборах;
– Психологічне просвітництво сімейного виховання;
– Вивчення домашніх умов учнів;
– Забезпечення з’вязку “батьки – учень – учитель”;
– Консультування батьків та опікунів.
Робота з учнями
– Робота з учнями з девіантною поведінкою;
– Психодіагностичні дослідження;
– Проведення корекційно-розвивальних занять та тренінгів;
– Профорієнтаційна робота;
– Індивідуальне консультування.
Психолого-педагогічний супровід навчально – виховного процесу
1.Знайомство з дітьми;
2.Просвіта батьків на батьківських зборах про основні труднощі періоду адаптації, тактику спілкування та допомоги дітям;
3.Організація психологічної підтримки учнів за допомогою ігор на знайомство, зняття психологічного напруження;
4.Консультування вчителів, які працюють у підготовчих класах щодо виникших проблем навчання та виховання;
5.Індивідуальна корекційно – розвивальна робота з учнями, які мають труднощі у навчанні, поведінці, спілкуванні з учителями та дітьми;
6.Консиліум за результатами адаптації учнів підготовчих класів до умов навчання у школі.
Психологічний готовність учнів перших класів до навчання у школі:
1. Вивчення:
2. Організація психологічної підтримки учнів за допомогою ігор на знайомство, зняття психологічного напруження.
3.Надання рекомендацій педагогам та батькам щодо допомоги учням.
4.Індивідуальна корекційно – розвивальна робота з учнями, які мають труднощі у навчанні, поведінці, спілкуванні з учителями та дітьми;
5.Консиліум за результатами діагностики учнів перших класів щодо готовності до навчання у школі.
Психологічний супровід учнів 4-х класів при переході до середньої ланки:
1.Психодіагностика для виявлення учнів із низьким рівнем навчальних досягнень;
2.Консультації для батьків “Як підготувати дитину до навчання у 5-му класі”;
3.Виявлення стилю роботи класних керівників учнів 4-х класів для можливого підбору у 5-му класі класного керівника зі схожим стилем;
4.Участь у підборі класних керівників з урахуванням стилю роботи вчителя початкових класів.
Психологічний супровід процесу адаптації учнів 5-х класів до середньої ланки:
1.Спостереженя за учнями 5-х класів під час уроків та після них;
2. Проведення великих психологічних ігор для об’єднання колективу;
3.Виступи на батьківських зборах – ознайомлення батьків з особливостями молодшого підлітка, зі специфікою нової навчальної ситуації;
4.Проведення психодіагностичного мінімуму з учнями 5-х класів.
5.Індивідуальні консультації батьків за результатами дослідження процесу адаптації, надання допомоги батькам у розв’язанні проблем навчання та виховання;
6.Участь у психолого – педагогічному консиліумі за результатами психологічного дослідження та проходження процесу адаптації п’ятикласників.