Важливе значення для спеціальної педагогіки має проблема мовної діяльності, оскільки будь-які відхилення, порушення в розвитку дитини безпосередньо позначаються на успішності взаємодії з навколишнім середовищем, на формуванні мови, а значить і на соціалізації. У зв’язку з цим основну роль грає психолінгвістичний аналіз відхилень від нормального мовного розвитку, що дозволяє розмежувати мовну патологію і відступити від норм мовної поведінки, що дає можливість не тільки збагатити понятійну базу спеціальної педагогіки, а й визначити нові, науково обґрунтовані підходи до класифікації порушень, в тому числі і мовних, визначити напрямки педагогічного впливу спеціального педагога з урахуванням структури дефекту у дитини.

 

У становленні спеціальної освіти велику роль відіграють інтеграційні процеси, які виражаються в різноманітних формах спільного навчання та виховання дітей з обмеженими можливостями здоров’я та їх здорових однолітків. Проблеми інтеграції полягають в першу чергу у невідповідності бажань деяких батьків дітей з особливими освітніми потребами та інтересами інших учнів та їх батьків. При цьому проблема нс вичерпується тільки включенням дитини з обмеженими можливостями здоров’я в класи загальноосвітньої школи, але і зачіпає зміст, методи і форми навчання даної категорії дітей. Необхідна творча та науково обґрунтована розробка змісту і методів навчання і виховання дітей з вадами у розвитку в умовах інтеграційного навчання.

 

Уроки в спеціальній школі характеризуються широким використанням групових форм роботи. Це робота парами, бригадами. В основному це диференційовано-групові форми роботи, коли діти об’єднуються в групи в залежності від їхніх пізнавальних можливостей, темпів на­вчальної діяльності, завдань корекційно-освітнього процесу, а також бригадні, коли діти працюють (за власним бажанням або за вказівкою педагога) у тимчасових групах з метою виконання певного навчального завдання. Такі форми роботи використовуються на спеціальних (корекційних) уроках, наприклад, на уроках предметно-практичного навчан­ня. Групові форми роботи сприяють активізації діяльності дітей, більш повному залученню їх до навчального процесу, практичному засвоєн­ню умінь колективної діяльності і навичок соціальної поведінки, активі­зації мовленнєвої, розумової і комунікативної діяльності в умовах при­родної, ситуаційної мотивації спілкування, пізнання, міжособистісної взаємодії. Робота парами, бригадами дозволяє здійснювати взаємонавчання дітей, розвиває самостійність, ініціативність, відповідальність, почуття товариства, партнерства, готовності до взаємодопомоги.  Індивідуальна форма роботи на уроці використовується у на­вчанні тих учнів, що значно відрізняються за своїми пізнавальними можливостями, темпами і обсягом пізнавальної діяльності від інших дітей.

 

 

Корекційні заняття – корисні та цікаві,

які проводять наші вчителі-логопеди, дефектологи також заняття з логоритміки та ЛФК що передбачають подолання мовленнєвих порушень шляхом розвитку, виховання і корекції рухової сфери дітей у взаємодії слова з музикою та рухами.

 

Для перегляду кликніть на зображення

 

 

                 

                

 

 

Для перегляду кликніть на зображення 

 

 

 

ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА СВІТАНКОВОЇ КОМАНДИ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

 

 

 

 

 

 Активне життя  Світанкової родини в умовах карантину, висвітлено у  групі на сторінці Facebook та YouTube

 

далі переходьте за посиланням:

Світанок на facebook

 

Світанок на YouTube

 

 

 

 

В умовах раптового карантину, з 12.03.2020 року, було організовано гнучку роботу педагогічної команди та здійснення освітнього процесу у дистанційному режимі:

 

 

  • 1. Щотижня (щопонеділка) через електронну платформу ZOOM проводяться оперативні наради, з метою чіткої організації освітнього процесу.
  •  
  • 2. Через апробацію внутрішнього електронного документообігу в закладі (це загальна пошта всіх працівників закладу) опрацьовуються усі накази по закладу, вхідна кореспонденція (з резолюцією директора “до виконання”), листи ДОН та МОН, інформативні повідомлення, розпорядження, скореговані робочі плани. 
  •  
  • 3. Запроваджено усім педагогам заповнення звіту проведеної освітньої дистанційної роботи зі здобувачами освіти, батьками, опікунами, а також ведення  плану  щотижневої індивідуальної роботи,  відповідно рекомендації листа Міністерства освіти і науки України від 03.04.2020 року № 119 -186 “Про організаційні засади освітнього процесу в спеціальних закладах освіти, закладах освіти для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
  •  
  • 4.  Дистанційний освітній процес організовано з використанням таких інтернет технологій: -веб-сервісу Googl Classroom (надаються, контролюються та оцінюються завдання вчителів-предметників, класних керівників тощо); – ZOOM (проведення робчих нарад, спілкування між працівниками закладу та адміністрацією); –Viber, Telegram,  Fasebook,  Skype. Створення спільних груп з учнями, батьками, для спілкування та надання завдань з предметів а також пояснення навчального матеріалу  у вигляді: презентацій, відеопрезентацій, тестових завдань, відео-матеріалів для пояснення тем уроків. Під час виконання навчальних завдань надаються фото- відео- звіти, де представлено зошити, виконанні практичні завдання.   
  •  
  • 5. Усі педагоги займаються підвищенням самоосвіти та професійної майстерності, беруть участь в онлайн-вебінарах та  відео-курсах, отримають сертифікати на освітніх платформах ( “Освіторія”, “EdEra”, “Всеосвіта”, “На урок”, “Prometheus”).
  •  
  •  

 

 

Дистанційна робота педагогів закладу висвітлена в узагальненій таблиці де відображено персональну, авторську роботу кожного педагога світанкової команди з метою виконання програмного матеріалу та недопущення зниження якості освітніх послуг.

 

 

  далі переходьте за посиланням:

 

Щоденне індивідуальне планування світанкової команди 1-4 класів

 

 

Щоденне індивідуальне планування педагогів для здобувачів освіти 5-9 класів

 

 

 

 

ЗВІТИ ВИХОВАТЕЛІВ

 

Дистанційна робота з учнями (вихователі)

 

 

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ВІД ЛОГОПЕДА  ТЕТЯНИ ДАНИЛЬЧЕНКО 

 

- будувати гармонічні відношення з дитиною і демонструвати позитивний особистий приклад відношень; - жити з дитиною комфортно і для нього, і для себе; - спілкуватися і взаємодіяти з дитиною в звичайних умовах, а не в спеціально створених дидактичних моделях; - розвивати сенсорну інтеграцію (як функцію нервової системи).

“З КОРИСТЮ НА КАРАНТИНІ!”

 

 – будувати гармонічні відношення з дитиною і демонструвати позитивний         особистий приклад відношень;

– жити з дитиною комфортно і для нього, і для себе;
– спілкуватися і взаємодіяти з дитиною в звичайних умовах, а не в спеціально    створених дидактичних моделях;
– розвивати сенсорну інтеграцію (як функцію нервової системи).
 

далі  за посиланням:

Цікаві та корисні вправи

Серія практичних занять “З користю на карантині”

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ВІД КОРЕКЦІЙНОГО ПЕДАГОГА

ОЛЬГИ КЛІПКО

“КОЛЬОРОВИЙ ТИЖДЕНЬ” разом з Ольгою Кліпко

 

далі  за посиланням:

Практичні заняття разом з Ольгою Кліпко

 

Початкова ланка “Світанку” завершила “Кольоровий тиждень” ! Кожен день був незвичайним, яскравим та пізнавальним! Ось як це було…

далі  за посиланням:

 

КОЛЬОРОВИЙ ТИЖДЕНЬ

 

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ВІД ЛОГОПЕДА ЯНИ ДІОРДІЄВОЇ

 

Артикуляційна гімнастика з Яною Діордієвою

 

далі  за посиланням:

Артикуляційна гімнастика з Яною Діордієвою

 

Вправи на розвиток дрібної та загальної моторики

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ВІД ВЧИТЕЛЯ ЛФК ІННИ САМАРСЬКОЇ

 

Бути здоровим – природнє прагнення кожної людини. Йдеться не тільки про те, щоби не хворіти, а залишатися бадьорим та енергійним упродовж життя та й прожити довше. Щоби залишатися здоровим, не потрібно чинити над собою надзусиль. Достатньо правильно робити кілька засадничих речей:

 – правильно дихати;

– збалансовано харчуватися;

– достатньо спати;

– не зловживати алкоголем та нікотином;

– загартовувати організм і регулярно давати йому помірні фізичні навантаження.

 

далі  за посиланням:

Корекційне завдання з ЛФК для профілактики та лікування плоскостопості, сколіозу

Как исправить сутулость

ЛФК И ЙОГА

 

 

далі  за посиланням:

Світанкові педагоги надихають своїх учнів під час карантину!

 

 

Вітаємо переможців ХІІІ Міжнародного екологічного конкурсу 

«Метелики – німий шедевр природи»

Проведений  «Запорізьким обласним центром еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді» Запорізької обласної ради, з метою пропаганди серед молоді бережливого ставлення до природи, вдосконалення вміння висловлюватись з заданої теми в різних формах творчого самовираження, підтримки всебічних талантів дітей. 

«Метелики – німий шедевр природи» за творчій підхід і високий рівень представлених матеріалів:

I Місце

Василенко Вікторія, вихованка комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Світанок» Запорізької обласної ради (керівник Мороз С.С.);

ІІ Місце

Арестова Вероніка, вихованка комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Світанок» Запорізької  обласної ради (керівник Мꞌякенька М.М.);

Ковальова Світлана, вихованка комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Світанок» Запорізької обласної ради (керівник Мꞌякенька М.М.);

 

 

     

 

 

 

 

 

 

далі переходьте за посиланням:

Всеукраїнська школа онлайн на YouTube-каналі

 

 

Додаткові ресурси для організації якісного освітнього процесу для учнів 1-4 класів

 

Додаткові ресурси для організації якісного освітнього процесу для учнів 5-9 класів

 

 

 

далі переходьте за посиланням:

Про проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 н.р.